Animation Is Fun

Animation Is Fun

وبلاگی برای دوستداران هنر انیمیشن
Animation Is Fun

Animation Is Fun

وبلاگی برای دوستداران هنر انیمیشن

Animation mentors tips and tricks معرفی کتاب

چندین سال قبل که به صورت حرفه ای به انیمیشن اشتغال داشتم حس میکردم غیر از مسائل تکنیکی نرم افزار چیزی در وجود کارهایم نیست. با وجود اینکه تمام سعی من این شده بود که از روی مراجع مو به مو کار کنم باز هم از کارهایم رضایت نداشتم. در یک بعداز ظهر تابستان در حالی که با تلفن همراه خودم در حال چرخ زدن در اینترنت بودم به سایت AnimationMentors  که یکی از معتبرترین مدارس آنلاین انیمیشن است برخوردم. متوجه شدم مطالب بسیار جذابی در این سایت وجود دارد. پس از کمی جستجو موفق شدم دو مجموعه مقاله به نامهای Animation Tips And Tricks 1 , 2 را دانلود و مطالعه کنم .پس از مطالعه متوجه شدم تقریبا هیچ چیز در مورد انیمیشن نمیدانم! بخش مهمی از این کتاب ترجمه همین دو مقاله است. در این مقاله ها شاون نگاهی عمیق به اصول انیمیشن می اندازد و از تجربه های خود و همکارانش در این زمینه سخن میگوید

جلد اول توسط Shawn Kelley سرپرست بخش انیمیشن شرکت ILM[1] نوشته شده و جلد دوم را هم علاوه بر Shawn تعداد زیادی از مدرسان مدرسه Animation Mentor به صورت پرسش و پاسخ تالیف کرده اند.

درباره بنیانگذاران Animation Mentor

 Shawn رویای زندگی خود را در انیمیشن پیدا کرد و بعد از آشنایی با انیماتور برجسته ILM وین گیلبرت پا به عرصه انیمیشن گذاشت. او تحصیلات خود را ناتمام گذاشت چرا که متوجه شد در مدرسه آنچه که او را راضی کند پیدا نخواهد کرد. در سالهای 1996 تا 1998  Shawn با گیلبرت هفته ای دو روز ملاقات میکرد و به مطالعات خودش در زمینه انیمیشن ادامه میداد تا اینکه موفق شد شغلی در ILM برای خودش به دست آورد. از آن زمان وی در فیلمهای زیادی مانند هوش مصنوعی[2]روز بعد از فردا[3] ( گرگها )، جنگ دنیاها [4]( رباتهای غول پیکر سه پا ) و جنگ ستارگان 2: حمله کلونها و جنگ ستارگان 3: انتقام ثیت[5] ( صحنه رباتهای لاشخور و مبارزه استاد یودا) و هالک شگفت انگیز متحرک سازی کرد. در فیلم تبدیل شوندگان[6] او نه تنها به عنوان سرپرست بخش انیمیشن ایفای برگزیده شد بلکه عنوان خالق بهترین جلوه های ویژه را در صحنه نبرد صحرای همین فیلم توسط VES [7] بدست آورد.

 Shawn به همراه Carlos Baena انیماتور سابق ILM و کنونی پیکسار و Bobby Beck انیماتور سابق پیکسار، مدرسه انیمیشن Animation Mentor را بنیانگذاری کردند. Carlos Baena در ILM فیلمهای مشهوری مانند پارک ژوراسیک 3، مردان سیاهپوش 2، جنگ ستارگان 2: حمله کلون ها و انیمیشنهای مشهور پیکسار در جستجوی نمو، شگفت انگیزان، ماشین ها و راتاتوییل (انیماتور سرآشپز ویلیان اسکینر) به عنوان انیماتور حضور داشته است. Bobby Beck به عنوان توسعه دهنده شخصیت پیکسار در انیمیشن های،جستجوی نمو(شخصیت نمو)وشرکت هیولاها( شخصیت بو) و به عنوان انیماتور در کارهای داستان اسباب بازی 2،شگفت انگیزان، ماشینها و انیمیشن کوتاه بودین و انیماتور ارشد در شرکت هیولاها و در جستجوی نمو شرکت داشته است.


در این کتاب میخوانیم

طرح ریزی

روش کار

درباره چهره

بازیگری

.نیرو و حرکت

واقعگرایی و اغراق

حرفهای خودمانی


تعداد صفحات 91

نوع فایل PDF

قیمت به روز 


[1] Industrial Light & Magic (ILM), Lucasfilm's VFX and animation studio

[2] TheIncredible Hulk, Star Wars: Episode 2 – Attack Of The Clones and Ai: Artificial Intelligence

[3] The Day After Tomorrow

[4] War Of The Worlds

[5] Star Wars: Episode Iii – Revenge Of The Sith

[6] Transformers

[7] Visual Eeffects Society




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد