Animation Is Fun

Animation Is Fun

وبلاگی برای دوستداران هنر انیمیشن
Animation Is Fun

Animation Is Fun

وبلاگی برای دوستداران هنر انیمیشن

مجموعه آموزشی زبان بدن در انیمیشن

شاید بپرسید زبان بدن چیه و چه ارتباطی به انیمیشن داره

برای شروع باید کمی در مورد انواع ارتباط بگم. که به دو دسته کلامی و غیر کلامی تقسیم میشه. ارتباط کلامی همون چیزهایی که میگیم تا منظورمون رو برسونیم. خود ارتباطات کلامی به کلمات و لحن تقسیم میشه. کلمات رو میشناسید و در مورد لحن باید بگم که گفتن یک کلمه با لحن های مختلف  معانی دیگه ای به اون میده.  گاهی با خوشحالی بله میگیم که نشان دهنده اشتیاق ما و گاهی هم با نارحتی و لحن کش دار بله میگیم که نشانه عدم رضایت ماست. 

اما در مورد ارتباطات غیر کلامی باید بگم مجموعه ای از علائم (شبیه حروف همون کلمات ) مفاهیمی رو میسازن که اصطلاحا بهش  زبان بدن میگن.  این علائم از هر جای بدن میتونه صادر بشه. مثلا کسی سینه اش رو جلو داده و دستش رو پشت کمر گرفته شما رو یاد چی میندازه ؟ یه رئیس مغرور ، فرمانده نظامی یا ...

علائم زبان بسیار زیادند و هیچوقت یک علامت به تنهایی تفسیر نمیشه. مثلا ابرویی که به حالت اخم پایین اومده میتونه علامت خشم باشه ولی وقتی با لبخندی همراه بشه شما رو یاد چی میندازه . بله بدجنسی. 

البته به همون دلایلی که انسانها دروغ میگن به همون دلایل هم سعی میکنن زبان بدنشون رو پنهان کنن. بعضی ها هم زبان بدن رو جعل میکنن. مثلا در ضمن دعوا سینه جلو میدن تا نشون بدن ترسی ندارن. با این وجود باید گفت کمتر کسی میتونه زبان بدنش رو کاملا پنهان کنه. شاید بشه حالت چهره رو عوض کرد ولی به سختی میشه سرخ شدن چهره و گاهی بالا رفتن شانه ها یا مشت شدن دستها رو کنترل کرد. فقط کافیه نگاهی به مردم اطرافتون بندازید تا متوجه منظورم بشید.

زبان بدن کاربرد گسترده ای در سینما ، تئاتر و انیمیشن داره. معمولا در انیمیشن سعی میشه تا به نحو مناسبی از زبان بدن استفاده کنن که اصطلاحا بهش پانتومیم میگن. یعنی قبل از هر چیزی بعد از اینکه اصول فیزیکی حرکت رو درآوردید باید پانتومیم بدون کلام و دیالوگ درست باشه. طوری که بشه از حرکات کارکترها فهمید چه خبره. 

بعد از اتمام ترجمه مجموعه آموزشی ریچارد ویلیامز متوجه شدم که این مجموعه بخش مهمی رو از قلم انداخته. البته نه اینکه استاد ویلیامز بلد نبوده بلکه فکر کنم به این خاطر بوده که زبان بدن یک موضوع عمومی تر از حوزه انیمیشنه و استاد ویلیامز بنا رو بر این گذاشته ما این در این زمینه به منابع دیگه در تئاتر و بازیگری مراجعه میکنیم. به هر حال  خوشحال میشم که بهتون خبر بدم برای آموزش زبان بدن مجموعه آموزشی خوبی رو پیدا کردم که میتونه به خوبی مشکلات شما رو برطرف کنه. برای خرید این مجموعه از وب سایت سی جی آریا  روی تصویر کلیک کنید


ضمنا کتاب رفرنس علائم زبان در دست ترجمه است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد