-
کتاب اصول متحرک سازی کارکتر : مهارتهای پایه
دوشنبه 26 خرداد 1399 13:42
کتاب اصول متحرک سازی کارکتر : مهارتهای پایه ، اثری به یاد ماندنی و کم نظیر در عرصه آموزش انیمیشن است. با وجود اینکه کتابهای زیادی از نویسندگان بعضا نامدار موجود بود ولی هیچکدام مانند این کتاب ساده و در عین حال دقیق و جامع نبودند. استیو رابرتز انیماتور و کارگردان تلویزیونی انگلیسی که سابقه 25 سال کار در زمینه انیمیشن...
-
portfolio
پنجشنبه 15 خرداد 1399 22:36
3d animation rigged characters for my published books cut out animation
-
مجموعه آموزشی زبان بدن در انیمیشن
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 10:40
شاید بپرسید زبان بدن چیه و چه ارتباطی به انیمیشن داره برای شروع باید کمی در مورد انواع ارتباط بگم. که به دو دسته کلامی و غیر کلامی تقسیم میشه. ارتباط کلامی همون چیزهایی که میگیم تا منظورمون رو برسونیم. خود ارتباطات کلامی به کلمات و لحن تقسیم میشه. کلمات رو میشناسید و در مورد لحن باید بگم که گفتن یک کلمه با لحن های...
-
توهم حیات : قسمت یازدهم
یکشنبه 5 خرداد 1398 12:58
بیان احساس کلی Total Expression تصور کردن همه چیز در آن واحد بسیار مشکل است.همانوقت که نگران همخوان بودن شکل دهان یا بازیگری با دیالوگ هستید،به راحتی ممکن است رفتار و بیان احساس لازم رابرای کاراکتر فراموش کنید.اگر یک سکانس با دیالوگ پر شود ممکن است برای مخاطبان خسته کننده شود لذا یکی از راههایی که شرکت دیزنی برای...
-
توهم حیات : قسمت دهم
چهارشنبه 1 خرداد 1398 13:32
دیالوگ دیالوگ یکی از بخشهای حساس و مانند یک چاله عمیق برای انیماتورهاست. آنها ممکن است به قدری در این صحنه دچار مشکل شوند که از صحنه های دیالوگ دار دوری کنند( کما اینکه خود من هم مدتی با این قضیه درگیر بودم صحنه های اکشن را با وجود اینکه کار و وقت بیشتری میبرد ترجیح میدادم) ولی بیایید ببینیم تجربه انیماتورهای دیزنی چه...
-
توهم حیات: قسمت نهم
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 09:01
چهره یکسری روابط باعث رسایی و معنی دار شدن بیان احساس میشود.هیچکدام از اعضای کارکتر،مانند چشم ،دهان و... ، احساسی را به تنهایی به مخاطب منتقل نخواهد کرد مگر اینکه به صورت یک واحد متحد عمل کنند. برای این اتحاد باید یکسری روابط بین اعضای مهم برقرار شود. اگر بخشهای مختلف چهره خیلی از هم فاصله داشته باشند درک آنها برای...
-
تمرین توپ جهنده
شنبه 31 فروردین 1398 09:06
شاید یکی از ساده ترین و در عین حال جامعترین تمرینهای انیمیشن همین تمرین توپ جهنده باشد. آماده توپ بازی باشید و با من در این تمرین لذت بخش همراه شوید این تمرین را از اینجا دانلود کنید
-
توهم حیات : قسمت هشتم
پنجشنبه 29 فروردین 1398 12:30
چشمها! انیماتورهای قدیم برای حل مشکلات به رفرنسهای واقعی مراجعه میکردند یکی از مشکلات بزرگ آنان چشمها بود.بالاخره باید میفهمیدند چطور انسانها با حالت چشمان خود ارتباط برقرار میکنند.پس از مطالعه عکسهای مختلف از چشم متوجه شدند که پلک ها با باز وبسته شدن تنها عامل تعیین کننده شکل چشم و معنای ارتباطی آن نیستند و نیرو های...
-
توهم حیات: قسمت هفتم
پنجشنبه 29 فروردین 1398 10:08
Slow-in Slow-out اگر به حرکاتی که شروع و خاتمه دارند دقت کنیم بعید است حرکتی را بتوانیم پیدا نماییم که ناگهان به سرعت نهایی برسد و ناگهان متوقف شود.چنین حرکاتی از نظر فیزیکی امکان پذیر نیست. ( مگر اینکه آن چیز به جایی برخورد کند) لذا انیماتورها سعی کردند که حرکات به آرامی شروع و به آرامی خاتمه پیدا کنند.این قضیه یکی...
-
معرفی کتاب : طراحی ساده شده برای برنامه ریزی انیمیشن
پنجشنبه 29 فروردین 1398 08:17
وین گیلبرت یکی از انیماتورهای پر سابقه است که 9 سال در شرکت Industrial Light and Magic در پروژه های مانند جنگ ستارگان و بازگشت مومیایی و همچنین سه سال و نیم در شرکت EA games پروژه blackbox کار کرده و هم اکنون در کانادا ،سرپرست بخش انیمیشن شرکت Van Arts در شهر ونکوور کانادا است. ناگفته نماند او یکی از اساتید برجسته...
-
توهم حیات: قسمت ششم
یکشنبه 25 فروردین 1398 13:48
Straight Ahead Pose to Pose -- روشهای سرراست- پوز به پوز به طور کلی دو روش اصلی برای انیماتوری در صحنه وجود دارد. در روش سرراست یا straight ahead انیماتور از اولین فریم طراحی را شروع میکند.در این حالت او از هدف صحنه و نقاط داستانی مطلع است . او فریم به فریم پشت سر هم متحرک سازی میکند و ایده هایی را که به ذهنش میرسد به...
-
معرفی کتاب : طراحی کاراکتر
پنجشنبه 22 فروردین 1398 11:58
شاید اولین چیزی که برای ساخت یک انیمیشن به ذهن شما برسد ایده است. ایده نقطه شروع شماست. و بعد این ایده با تبدیل شدن به داستان شاخ و برگ میگیرد و بعد از این باید طراحی شروع شود. طراحی یک کاراکتر یکی از مهمترین مراحل ساخت انیمیشن است. طراحان کارکتر سبک یا حتی سبک های خاص خودشان را دارند و این سبک را در طول سالها تمرین...
-
توهم حیات : قسمت پنجم
پنجشنبه 22 فروردین 1398 11:37
staging صحنه پردازی صحنه پردازی یکی از عمومی ترین اصول انیمیشن است و دامنه های آن تا مناطق زیادی مانند مباحث تئاتر کشیده میشود.بر خلاف دامنه گسترده آن مفهوم بسیار دقیقی دارد: حضور یک ایده که که کاملا و بدون اشتباه واضح و روشن باشد.یک بازی قابل درک، یک شخصیت قابل شناسایی ، یک حالت چهره که به خوبی دیده شودو یا یک خلق...
-
توهم حیات : قسمت چهارم
شنبه 17 فروردین 1398 14:00
بازی ثانویه secondary action بعضی وقتها وقتی ایده ای در سکانس قرار داده میشود میتوان کارها و حرکاتی را پیدا کرد که بازی اصلی را تقویت میکند. یک شخص غمگین که با انگشت اشکش را پاک می کند.کسی که گیج شده و موقع بلند شدن سرش را تکان میدهد. شخص عصبانی که برای بدست آوردن آرامشش عینکش را میزند. این نوع بازیگری ها که نسبت به...
-
یادداشتهای گلن کین برای برنامه ریزی انیمیشن
سهشنبه 13 فروردین 1398 00:10
برنامه ریزی انیمیشن چیست؟ قبل از آنکه بخواهید کاری را انجام دهید درباره آن فکر میکنید انیمیشن ترکیبی خلاقانه از کارهای مختلف و تکراری است. کمتر ذهنی پیدا میشود که قبل از انجام انیماتوری یک صحنه توانایی تصور کامل آن را داشته باشد. انیماتورهای حرفه ای سعی میکنند قبل از شروع انیمیت صحنه آن را به طور ساده روی کاغذ ترسیم...
-
توهم حیات : قسمت سوم
دوشنبه 12 فروردین 1398 21:09
زمانبندی Timing تعداد فریمی که در زمانی مشخص برای انجام حرکتی استفاده می شود سرعت انجام آن حرکت را در صفحه نمایش تنظیم میکند. در انیمیشن های قدیمی اگر طراحی فریم ها ساده ،گویا و رسا بود نقطه مهم داستانی سریعا به مخاطب منتقل و تمام میشد. این تمام چیزی بود که انیماتورها نگرانش بودند. زمانبندی در این کارتونها چیزی بیشتر...
-
توهم حیات: قسمت دوم
چهارشنبه 7 فروردین 1398 13:54
anticipation ...پیش حرکت - پیش آگهی مخاطبان چیزی از مفاهیم اتفاقات روی پرده نخواهند فهمید مگر اینکه سلسله اتفاقاتی دست به دست هم با وضوح، مفهوم هر حرکت تا حرکت بعدی در صحنه را برسانند. آنها برای هر حرکتی در صحنه باید آماده باشند و قبل از وقوع آن انتظارش را بکشند.این هدف با قرار دادن یک حرکت پیشگام که قبل از حرکت اصلی...
-
توهم حیات: قسمت اول
دوشنبه 5 فروردین 1398 13:03
یکی از زیباترین سبک های هنری که به جرات می توان گفت ترکیبی از تمام هنرها را در خود دارد انیمیشن است. بر خلاف تصور عموم که فکر میکنند انیمیشن برای کودکان است باید گفت که انیمیشن یکی از مشکلترین و در عین حال جذابترین شکلهای هنر است که به نقاشی ها و شکلها جان میبخشد. زمانی ترجمه این کتاب را شروع کردم تازه از ترجمه کتاب...
-
Animation mentors tips and tricks معرفی کتاب
دوشنبه 27 اسفند 1397 12:14
چندین سال قبل که به صورت حرفه ای به انیمیشن اشتغال داشتم حس میکردم غیر از مسائل تکنیکی نرم افزار چیزی در وجود کارهایم نیست. با وجود اینکه تمام سعی من این شده بود که از روی مراجع مو به مو کار کنم باز هم از کارهایم رضایت نداشتم. در یک بعداز ظهر تابستان در حالی که با تلفن همراه خودم در حال چرخ زدن در اینترنت بودم به سایت...
-
شروع میکنیم
جمعه 23 آذر 1397 11:46
زیرنویس فارسی مجموعه آموزش انیمیشن استاد ویلیامز The Animator's Survival Kit - Richard Williams برای ته نکته اول و بسیار مهم اینکه این زیرنویس ها توسط یه مترجم عادی ترجمه نشده. من خودم هم انیماتور هستم و تا حالا 7-8 کتاب در زمینه انیمیشن ترجمه کردم که دو تاش منتشر شده....